subota, 25. svibnja 2013.

Museumsinsel

Pet kuća i njihovo bogatstvo. Tako bi se otprilike mogao opisati mali otočić u centru Berlina na kojem se nalazi pet prekrasnih građevina od kojih svaka skriva svoje bogatstvo i posebnost. Preporučila bih vam da odvojite jedan cijeli dan i obiđete ih sve. Jer su vrijedna i pravi je gušt šetati kroz hodnike i gledati u ta sva neprocjenjiva bogatstva koja su nam ostavili naši preci. Nekako mi se čini da je ono bio neki bolji svijet, mada nisu bili ni približno toliko napredni, ali su stvarali svojim rukama neopisiva djela i građevine. Na otoku se nalazi pet muzeja, svaki svoje tematike. I svaki vrijedan viđenja i divljenja.

Altes Museum- ili stari muzej, krije skulpture, predmete, grobnice, posuđe te novac starih Grka i Rimljana. Podijeljen na dva kata, dok se u sredini muzeja nalazi prekrasna Ronda ili sala sa grčkim bogovima i prekrasnom kupolom.

Neues Museum- novi muzej, ogroman kompleks posvećen samo egipatskoj kulturi sa originalnom glavom ljepotice Nefertiti. Naravno, sve se smije slikati osim nje, koja je zbilja prekrasna. Strogo je čuvana pod staklom i četiri čuvara oko nje. Promatrate li crte lice, vidjeti ćete zašto joj se toliko ljudi divi i zašto je smatraju jednom od najljepših žena svijeta. Jer to zaista i je. Pored biste Nefertiti, muzej sadrži originalne egipatske mumije, stare spise, knjige, hijeroglife, predmete iz egipatske kulture.

Alte Nationalgalerie- Stara galerija sadrži slike i skulpture iz 18. i 19. stoljeća. Glavna atrakcija je Auguste Rodin sa svojiom skulpturom Mislilac ili The Thinker. Pored njega, tu su slike Moneta, Rodin, Cezanne, Manet, Degas. Ja sam imala predivnu profesoricu likovnog koja nam je pokazivala sva ova umjetnička djela te tada nisam ni slutila da ću ih jednom gledati uživo. :)

Pergamon Museum- krije kule Babilonske. Ali doslovno. Stari muzej koji jedini na svijetu ima original čuvenih Ištarskih vrata koje su okruživale Babilon. Također i oltar koji se nalazio u gradu Pergamonu koji danas postoji samo u starim zapisima. Na gornjem katu nalazi se muzej islamske kulture, koji sadrži stare tepihe i molitvene oltare.
Bode Museum- muzej koji sadrži skulpture, slike i kipove bizantskog carstva. Ne znam što mi je bilo ljepše u ovom muzeju, položaj muzeja, koji se nalazi na samom vrhu otoka i rijeci Spree, unutrašnjost muzeja, raskošna i bogata ili kolekcija. Jednom riječju, oduzima dah.

A kako to sve izgleda izvana, možete pogledati u ovom videu
Nadam se da ste uživale. Jer ja jesam. Onima, koji planiraju posjetiti Berlin preporučam svakako jedan dan izdvojiti i posjetiti sve muzeje. A onima koji samo o ovome sanjaju, nadam se da će vam se snovi jednom ostvariti i da će te imati prilike ovu ljepotu doživjeti uživo. :)

Broj komentara: 17:

1. Slike su divne. Volela bih da vidim uzivo ovu kapiju sa lavovima koju sam gledala u skolskm knjigama ;)

Odgovori
    1. Ako je to to...ovo mi izgleda kao da su konji :)

Izbriši
    2. Ištarska vrata su predivna i najbolja od svega mi je činjenica da su original. Naravno, ne sve, ali velikim dijelom. Koje ti izgleda da su konji?

2. Ajmeeee, obožavam muzeje!! Znaš da sam kao student radila ljeti u muzejima? :D
    Svih pet su mi posebni, ali mene bi posebno zainteresirao Pergamon Museum upravo zbog ovih Ištarskih varata!! Oduvijek sam voljela povijest i obožavam čitati ovakve postove ili pogledati dokumentarce o našoj povijesti, Rimljanima, Grcima, Egipćanima, ostacima nekadašnjih kultura...

Odgovori
    1. Eto, sada sam nešto novo saznala o tebi...Muzeji su krasni, kako izvana tako iznutra. Uživala sam cijeli taj dan. I ti bi. :)

Izbriši
  3. U Grčkoj sam bila na maturalcu tako da sam posjetila neke njihove muzeje, al ipak me najviše očarala Akropola. Netko bi rekao hrpa kamenja, al meni je to stvarno bilo nešto posebno + vodič nam je bila neka draga teta koja nam je uz svaki hram ispričala neku zanimljivu priču iz povijesti. Stvarno je lijepo bilo, rado bih se vratila tamo. Egipat me pak oduvijek privlači, isto kao i sve što ima veze s njim. Rado bih posjetila i ostale muzeje, al Neues Museum bi bio prvi na listi. :) Mada, želja mi je jednog dana osobno posjetiti Egipat, vidjeti piramide, jahati na devi i tako to :D

Odgovori
    1. Ja sam prije tri godine bila u Grčkoj i kao što kažeš, nekome je to hrpa kamenja, ali meni je to bilo nešto predivno. Također, odlična vodičica i odlične priče. Meni je isto velika želja posjetiti Egipat i nadam se da će se uskoro ostvariti.

Izbriši
  4. Divno. Umjetnost i kultura jednostavno oplemenjuju... :)

5. Tebi bi turistička zajednica grada Berlina trebala uplaćivati neku naknadu za ovaj PR! ;)

Thank you na na novom putopisu!

Odgovori
    1. Neke se stvari ne mogu kupiti novcem, za sve ostalu tu je neka od kartica... :)

Izbriši
  6. predivno! jako bih zelela da posetim berlin :)

7. Krasno, već sam ti rekla koliko su mi dragi ovi tvoji članci. :-)
    Najviše bih voljela posjetiti Neues Museum, volim sve vezano uz egipatsku kulturu. U Louvru sam cijelo jedno jutro provela na egipatskom odjelu. A i Pergamon Museum mi se sviđa po tvom opisu.
    Sad si me podsjetila koliko dugo nisam posjetila neki muzej.

Odgovori
    1. Ja volim muzeje i uvijek ih rado posjećujem. Drago mi je da ti se sviđaju ovakovi članci.